Förkyld once again!

Nu var det faktiskt ett litet tag sen jag skrev nånting i den här. Men jag har liksom haft fullt upp :p Det har varit en riktigt händelserik helg ^^ Eller ja.. det var bara lördagen som var riktigt händelserik, dom andra dagarna har jag inte orkat skriva nånting :3

Iallafall så i lördags hade jag, Jess, Biff och Oskar bestämt att vi skulle ha en liten filmkväll hemma hos mig med paj och godis och sånt. Och vid 21.00 lära jag och Jess åka hem till hennes mamma och mata hästarna, i snöstorm. Det gick skitbra på vägen dit, men på vägen hem så gick det inte lika bra. Vi hade parkerat bilen alldeles utanför stallet, och när vi satte oss i bilen så tyckte vi att det inte såg ut att vara så jäkla mycket snö, så vi körde rakt fram... Sen satt vi fast.. Det gick inte att köra varken framåt eller bakåt!
Så vi tänkte att om jag gick framför bilen och knuffade på så kanske vi kom nån vart.. Ah säkert! Jag hade snö ända upp till knäna, om inte mer, och så hade jag lånat Jess uggs, så det var varmt åt tassarna iallafall, men dom fick inte så mycket fäste i marken, så när jag knuffade på bilen så ramlade jag ett x antal gånger. Sen gav jag upp knuffandet och bestämde mig för att försöka gräva fram bilen istället.
Och det ångrar jag som FAN! Jag hade ingen jacka på mig, bara en väldigt tunn tjocktröja, inga vantar eller nånting. Det var det kallaste jag nånsin har varit med om tror jag.
Som sagt, snöstorm.. det blåste så snön flög in innanför tröjan, och när jag grävde under bilen så åkte all snö in i ärmarna på tröjan. Iofs så kände jag ingen kyla då, för jag hade stängt av allting och arbetade som fan oxå :p
Efter att vi hade grävt i kanske en halvtimme så vart vi tvungna att höra av oss till Biff så han fick ringa till Engström så dom kunde komma ut till sibbersbo och hjälpa till. Dom kom dit efter ungefär en kvart och efter ungefär 10 minuter så kunde vi åka hem igen :D tänk att det alltid ska vara karlar i närheten utifall det händer nått -.-' skitgrejer!

Nu är jag iallafall jätteförkyld tack vare den kvällen och har bestämt mig för att aldrig mer gnälla på kylan ;D

- Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0